Fotowoltaika jako rozwiązanie dla firm

Stale rosnące ceny energii elektrycznej oraz coraz większa świadomość dotycząca ochrony środowiska naturalnego sprawiają, że wzrasta również zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii. Z tego powodu na dachach wielu domów jednorodzinnych oraz obiektów użyteczności publicznej czy biurowców i magazynów są zainstalowane panele fotowoltaiczne. Niektórzy przedsiębiorcy mają wątpliwości dotyczące opłacalności inwestycji w fotowoltaikę w firmie. Właśnie dlatego dziś omówimy korzyści, które z niej płyną i wyjaśnimy, dlaczego OZE to nie tylko oszczędność, ale również budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.

Jakie korzyści ekonomiczne z fotowoltaiki czerpią przedsiębiorcy? 

Jedną z ważniejszych kwestii dla każdego przedsiębiorcy jest optymalizacja kosztów prowadzonej działalności. Obszarem, w którym mogą zaoszczędzić, jest energia elektryczna. Z uwagi na to, że prąd stale drożeje zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne poszukują rozwiązań, które pozwolą zmniejszyć koszty związane z użytkowaniem go. Fotowoltaika dla firm to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Dzięki panelom pobór energii w tradycyjny sposób zostaje ograniczony do minimum. Co więcej, produkując prąd na własne potrzeby, firmy mogą zaoszczędzić nawet kilkanaście tysięcy w skali roku oraz uniezależnić się od regularnych podwyżek cen energii elektrycznej.

Podatki, dofinansowania fotowoltaiki i wizerunek firmy  

Kolejną zaletą fotowoltaiki dla firm jest możliwość odliczenia z niej podatku VAT. Mogą to zrobić podmioty gospodarcze rozliczające się według skali podatkowej (17% i 32%) oraz stosujące jednolitą stawkę podatkową, czyli 19%. Dotyczy to również ryczałtu od dochodów ewidencjonowanych (ulga termomodernizacyjna).

Co więcej, przyjęty przez Unię Europejską zielony kurs i deklaracje dotyczące udziału odnawialnych źródeł energii w ogólnym miksie energetycznym przez Polskę sprawiły, że przedsiębiorcy mogą korzystać z dotacji oraz pożyczek, które pokrywają znaczące części kosztów związanych z instalacją paneli. Fotowoltaika to rozwiązanie, które buduje pozytywny wizerunek firmy. Klienci postrzegają przedsiębiorstwa, dla których ważna jest ekologia i dbanie o planetę zdecydowanie lepiej, co często przekłada się na zaufanie i chęć korzystania z usług firmy.

Cresta Social Messenger